Löparläger

Få saker är så störande när man tränar, som skador och sjukdomar. Det är två saker som aldrig kan komma med en god tajming och kan sabba mer än bara själva träningen, motivationen kan försvinna liksom kondition, styrka och självförtroende.

Själv så åkte jag på en rejäl influensa och mådde skit i en vecka, sen var återhämtningen seg för att hostan och snuvan hängde kvar länge vilket resulterat i 2.5 veckors ofrivilligt träningsuppehåll. Det goda i det onda är att tajmingen ändå inte var rakt igenom usel, för nu har jag ändå blivit frisk till nåt jag sett fram emot väldigt länge, nämligen mitt livs första träningsläger! Ja, om man bortser från dom jag gjorde med simningen i mellan/högstadiet.

På lördag är det nämligen dags för Springande tjejers vårläger. Jag ska ut till Värmdö med ett gäng kvinnor jag aldrig träffat och träna löpning. Det vankas löpträning, intervallträning, yoga och löpskolning. Jag har redan börjat lägga fram det jag ska ha med mig. Packlistan är redo!

Skärmklipp

Formen är inte lysande men jag har å andra sidan inget behov att bevisa nåt för någon, jag tränar efter mina förutsättningar. Sen tänker jag att varje läger behöver en snigel och denna gång kan det vara jag. Jag är där för att få pepp, kunskap och kul, träffa nya fantastiska kvinnor och njuta av att göra något för mig.

Nästa år har jag tänkt att köra en träningsresa utomlands om jag lyckats spara ihop till det. Dom har ju en förmåga att vara rätt dyra, alternativet är att styra ihop en själv med andra som är intresserade av träning.
Men nu närmast är det Värmdö som gäller!

Kommentera

