Ica klassikern

Att träna bara för att träna tycker inte jag är så stimulerande eller roligt, därför är det inte så dumt att hoppa på en utmaning här och där. Nog för att springa lopp är kul och motiverande, men det är ju perioder mellan dom också. Dvs dötid. Som jag inte gillar.

Så när jag såg en länk om Ica klassikern blev jag nyfiken. Det visade sig vara som den klassiska Klassikern men med lite mer generös tidsomfattning.

Som Vätternrundan som är på gång just nu, den startade den 13e april och avslutas den 15 juni. Det är alltså tiden vi har på oss att avverka 300 km cykling. I mitt fall innebär det motionscykel på gym och spinning. Vilket är lite av en mardröm både för sinnet och röven, men att få registrera mina cyklade kilometer är njutning nog för mig. Trampade loss 2,6 mil sist jag var på gymmet.

Nästa moment är Vansbrosimningen, 3 km på 6 veckor. Det är den grenen som kommer att vara en av dom roligare och den ser jag fram emot. Det var längesen jag simmade och denna gren är mellan den 25 juli-4 september.

Därefter är det löpning, Lidingöloppet och dess 3 mil står på agendan. 24 okt-4 dec så det kommer antagligen nötas en del löpband där. Löpning är ju min grej så detta känner jag är lugnt, springa skulle jag göra oavsett så det gör ingen skillnad.

Den 23 januari sätter Vasaloppet igång, 90 kilometer skidor ska avverkas till den 5 mars. Här är det dags (för mig) att börja bli lite skakig i knäna. Jag har inte stått på ett par längdskidor sen friluftsdagen i mellanstadiet ute i skogen vid Mostugan. Hur gör man ens?! Nåja, det finns alternativ om det skulle skita sig med snö, skidor eller prestation.

Skärmklipp

Resultaten registrerar man sen på ica.se, vill man så går man med i gruppen ”Vi som ska göra ICA Klassikern 2016/2017” på Facebook. Där finns det pepp och tips!

Idag ska jag köra ett pass spinning kl 19, men ska iväg till gymmet och trampa loss nån mil på motionscykeln innan. Som småbarnsmorsa gäller det att haffa dom tillfällen som ges. Hoppas att cyklarna på detta gymmet har något mer mänskliga sadlar, sadeln på förra cykeln hade rymt två pers till. Inte undra på att en är lite öm om röven!

Kommentera

