Sämst eller bara sist

Igår kväll bestämde jag mig för att springa 5 km idag, det blir inga förbättringar av att ligga och fjösa på 3 km på varje runda. Dessutom så vet jag ju att jag klarar det, då Premiärmilen är sprungen och avklarad.

Min tid vid 5 km på Premiärmilen var 38:33 och min tid idag var 36.59, min tid på min livs första halvmil på Vårruset för 2 år sedan var 38:16 och därefter blev det bara bättre. Min bästa tid hittills är 31:30 och den ska ned till 30 jämnt.

Skärmklipp

Hursomhelst, när jag efter senaste loppet skulle kolla min placering, då såg jag precis som väntat att jag var väldigt långt ned på listan. Såg då att jag gjort min sämsta tid på milen och var bland dom 10 sämsta i placeringen.

Då slog det mig, ”sämsta” hell no! Min tid må ha varit den mest långsamma men det är verkligen inte sämst för det. Min prestation under det loppet var grymt! Jag kämpade på som en tok! Det gick inte snabbt, min snabbaste kilometer var den tredje och den sprang jag på 7.12, som jag ändå tycker är hyfsat för min form. Speciellt med tanke på att jag som längs sprungit 3km sen min senaste förlossning i Oktober. En grym jävla prestation som är är riktigt stolt över!

Jag tänker aldrig se mina tider eller placeringar som en av de sämsta, för vi som kommer på slutet, kämpar kanske hårdare än dom som kommer först. Vår prestation är inget som ska föraktas eller förringas på något sätt. Vi kanske inte är så snabba men vi har kämparglöd och ett jävlaranamma!

Hädanefter kommer jag se mina tider som snabbare eller långsammare, men aldrig sämst. För oavsett tid på en runda, så har jag alltid presterat. Jag har alltid gjort så gott jag har kunnat vid just det tillfället och ibland kan/orkar kroppen mycket, ibland kan/orkar den mindre, men presterat har jag alltid gjort och då är man aldrig sämst.
Så jag har inget emot att vara bland dom sista, men jag tänker aldrig vara bland dom sämsta!

Kommentera

