Idrottande förebilder

Har ni några förebilder när det kommer till ert idrottande? Vare sig det är fotbollsspelare, skidåkare, kortdistanslöpare, curlingspelare eller extremsportare?

Skärmklipp

Finns det någon ni ser upp till och beundrar för hens idrottsliga prestationer?  Jag är imponerad av väldigt många, för att de är duktiga på det dom gör och jag avundas deras driv och motivation.

Men dom som verkligen inspirerar mig är ultralöpare, för dom är nog bland de mest envisa, tåliga och sega idrottare som finns. Dom springer mil efter mil efter mil, i dygn om så krävs. Det ena loppet tuffare än det andra. Dom gnäller inte över lite skavsår. Dom bara springer.

Jag brukar tänka på dom när jag springer, i jämförelse, pytte-korta rundor och tycker att det är lite jobbigt. När hjärnspökena säger åt mig att ”du är inte så bra, så det är lika bra att du ger upp. Du orkar ju inte ändå.” Eller om jag får håll, då tänker jag på dessa människor som bara fortsätter att springa.

Rekommenderar dokumentären ”löparnas ultimata utmaning”, den är intressant även om man själv inte springer.

Dom är min inspiration.

Blogg100 nr. 8

Kommentera

