Torka av maskinerna

På gym gäller det ju att ta hänsyn, det är många olika individer som ska samsas om samma yta. Det har alla inte riktigt förstått men så är det ju på alla gemensamma ställen, det är alltid någon eller några som tycker att dom inte behöver bete sig som folk.

Jag har tidigare skrivit lite om gymsnusket, och nu kom jag att tänka på det här med att torka av maskinerna. Är det nåt ni gör?

Jag gör det alltid, inte för att jag svettas eller är smutsig, utan för att maskinerna håller sig lite fräschare om alla faktiskt hjälps åt att torka av dom. För vi är många som använder dom och låter vi bli så blir dom snabbt ganska äckliga. Det går så snabbt och är ingen uppoffring, du använder den och sen torkar du av när du är klar.

Ok, ska väl kanske erkänna att jag inte torkar av de fria vikterna, men det är mest för att det inte funkar när det är lättrat grepp. Likaså papperskorgarna, ser man att pappret/skräpet trillar ned, då kan man faktiskt ta upp det. Så otroligt jobbigt kan det inte vara? Eller om papperskorgen är full, säg till personalen eller ta en bit papper och tryck ned det lite.

Uppenbarligen finns det dom som struntar i detta, jag är inte en av dom.
Var inte det du heller.

Blogg100 nr. 4

Kommentera

