3 km intervaller

Att löpband är rätt bajstråkigt är inte nån direkt nyhet och att bara springa rakt av, har jag jättesvårt för. Så idag, när jag hade noll lust att bege mig till gymmet, så funderade jag vad jag skulle hitta på att göra på det där nedrans löpbandet.

Det fick bli intervaller. Det funkar alltid och fyller alltid en funktion. Jag sprang ju årets första 3 kilometare ute förra veckan, tiden blev 22:56. Jag tyckte det var en rätt lagom tid och sträcka, så här när motivationen inte ville infinna sig. Så min tanke var att jag kör intervaller, 3 km på 22:56.

Ja, ni ser ju att jag missade med 20 sekunder, men det gör inget för, några av de där minuterna var ju faktiskt gång. Det blev så här:

1 min gång
7 min löpning
2 min gång
7 min löpning
1 min gång
5:20 löpning

Inte världens hårdaste träningspass, men det blev iaf ett träningspass.

Blogg100 nr.2

2 thoughts on “3 km intervaller

Kommentera

