Dans soft på Friskis & Svettis

Idag var jag bjuden till min kompis Sara´s träningspass, Dans soft, som hon är ledare för på Friskis & Svettis i Jakobsberg. Dans soft innebär att det inte är några hopp och att det är en ganska jämn nivå på hela passet, inga toppar eller dalar, vilket är perfekt för oss som nyligen fött barn.

Skärmklipp

Jag kör vanligtvis inte några pass, undantaget är spinning (som jag älskar att hata), men i övrigt blir det löpning och styrketräning. Och det mina vänner, det är inget man blir smidig av. Det blev otroligt märkbart när det blev dags att vicka och rulla höfterna. Tänk er ett stelopererat sjölejon, det var känslan som emellanåt uppkom. Det blev några felsteg här och där, när andra gick höger så gick jag vänster, när andra gick fram så gick jag bak. Men det gör liksom inget, alla är vi barn i början och ingen är proffs första gången och ibland räcker det faktiskt med att det ”bara” är roligt.

Men det var skoj, svängig musik och annorlunda träning mot vad jag är van vid. Sara gör ett fenomenalt jobb som peppande ledare med snygga poser som avslutar låtarna. Hon fick t.o.m med sig seniorerna som var på plats, att daska till sig själva på rumpan och vicka lite på den, till hip hopen som spelades.

Detta gav mig lite mersmak och jag fick en tanke att jag ska passa på att testa lite olika pass under den här blogg100-utmaningen. Jag är lite begränsad då jag har gymkort på 24seven, som för all del har massa olika pass, men det vore spännande att testa annat också, så skulle nån vilja bjuda in mig på sitt pass, så kommer jag gärna och testar!

Blogg100 nr. 1

Kommentera

