Årets första 3:a

Nu är årets första 3 km gjorda utomhus. Det gick hyfsat, inte jättebra men heller inte så dåligt som jag trodde. Det gäller att skärpa till sig lite nu, april närmar sig med stormsteg och därmed även mitt mål att klara milen den 2a april.

Skärmklipp

Det blir till att springa på pannben och vilja.

Men jag har ju drygt en månad på mig att att få upp flåset lite mer, nu börjar det dessutom bli ljusare ute så jag slipper att nöta varje kilometer på löpbandet. För skillnaden att springa på band och utomhus är verkligen som natt och dag.

Motivationen har gått i vågor, som den ofta gör men nu börjar tiden ta slut. Det är så lätt att säga att man gör det imorgon istället och sen hitta på alla möjliga ursäkter för att inte komma iväg. Det blir inga resultat på det viset!

Jo, jag anmälde mig till Vårruset också. Det var mitt första lopp som jag sprang 2013, 5 km på 40:19, resultatet i år ska bli betydligt bättre. Gällande Premiärmilen så har jag inte någon måltid, där är målet att bara klara mig igenom dessa 10 km.

Fokus.

2 thoughts on “Årets första 3:a

Kommentera

