Ofrivilliga pauser sabbar motivationen

Jag har inte tränat på 2 veckor. Motivationen är lika med noll och tanken på att träna känns bara jobbig. Tänk vad 2 ynka veckor kan förstöra mycket.

Första veckan var maken i Portugal och tävlade och andra veckan turades ungarna om med maginfluensa. Trodde jag själv blivit smittad då jag kände mig illamående men det visade sig snart vara sömnbristen som orsakat.

Men idag är det dags att börja om. Igen. Jag vet ju att när jag väl är på plats kommer det att kännas bra igen. Om inte då, så iaf efter passet.

Det gäller att komma ihåg varför jag gör det, att träningen får mig att må bra. Den får mig att bli piggare och på bättre humör. Min kropp blir starkare och mer uthållig och min ryggvärk minskar och hållningen blir bättre. Och framför allt,
känslan jag får när jag uppnår mina mål.

Så jag kommer att gå dit idag för om inte annat, så är det fan värt att pröjsa 199 kr/månaden till gymmet för att få duscha utan ungar!

Skärmklipp

2 thoughts on “Ofrivilliga pauser sabbar motivationen

  1. Ååå fy!!! Magsjuka är ju den värsta av alla smittor som går. Den tär ju inte minst rejält mycket på psyket… 😛

    Hoppas det är bättre nu! Jag gillar din blogg! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

