Sport-BH för oss med rejäla pattar

En grej som är skitjobbig när man börjar träna är om man inte har tillräckligt stöd för bysten, eller en illasittande BH. Jag vill inte oroa mig för att tuttarna studsar upp i nyllet och knockar mig under ett pass, eller ständigt försöka tvinga in sido-boobsen för att jag har en för liten sport-BH. Jag vill kunna slappna av och koncentrera mig på min träning.

Tänkte tipsa om några olika varianter här, ett par har jag själv, en av dom har jag precis beställt och väntar på att få hem och resterande är såna som jag tycker verkar ha det jag vill ha ut från en sport-BH.

Vi börjar med min nuvarande favorit, Shock absorber! Den håller brösten på plats hur du en hoppar, springer och voltar. Dom rör sig inte en millimeter! Hittade med hjälp av Pricerunner.se en sida där de har bra rea just nu. På Wiggle.se kostar den just nu 215 kr, vilket är ett väldigt bra pris då den vanligtvis går loss på ca 550-600 kr. Storlekarna på denna sida gå upp till 38G, vilket motsvara 85G i europeiska mått mätt.

Skärmklipp

 

High Performance Sports Bra från Casall är min andra favorit, den sitter tajt och bysten sitter där den sitter. Den har lite annorlunda knäppning, vilket jag tycker är betydligt bättre än de vanliga hakarna. Hakarna har ju en förmåga att bli uttänjda om man, som jag, har en tung byst. Denna knäppning är betydligt smartare!

Skärmklipp

Pansar-BH:n från Keepitup.se har jag precis beställt. De skriver att den vunnit ”bäst i test” men inte vilka som gjort testet, så där bör en ju vara lite kritisk. En av de stora fördelarna är att den är av modell ”kupor” istället för en ”topp” och det gillar jag! Denna är det också rea på just nu, så den kostar 399kr mot ordinarie 549 kr. Storlek upp till 100EF.

Skärmklipp

Abecita Kimberly soft sports bra, har jag själv inte testat. Även denna modell har kupor och naturligtvis breda axelband. Detta märket känner jag inte till men storlekarna går upp till 90G och det är ju bra. Den kostar 449 kr men vissa färger och storlekar är det 30%  rea på nu och kostar 314 kr.

Skärmklipp

Cellbes har en sport-Bh som det går att reglera axelbanden baktill, antingen standard eller som brottarrygg. Denna modell har formpressade kupor och går lös på 399 kr och största storleken är 100E.

Skärmklipp

Swegmark.se finns modellen Courage som ska ha ”extrem support”, även denna modell kan man reglera till en brottarrygg om man så önskar. Priset ligger på 449 kr och storlekarna sträcker sig till 95G.

Skärmklipp

Behöver man större storlek finns denna modellen som heter Kate, den är tyvärr väldigt dyr med pris på 1099kr men storleksmässigt går den ända upp till 110L. Nackdelen är att den endast säljs på home partyn, men skulle du vara intresserad av det finns det möjlighet att boka ett party här.

Det är en djungel när det kommer till sport-bh:ar och ofta är dom ganska dyra så det lönar sig att vänta in en rea som t.ex. nu efter jul. Men ett bra stöd är viktigt, inte bara för koncentrationen utan också för rygg, axlar och hållningen.

Kommentera

