Så var det med det

Jahopp. Så var det med det. Knäna börjar kännas av vid löpningen så jag inser att jag behöver pausa den ett tag. Det suger hårt, för det är ju den som är min grej. Jag får lov att fokusera på spinning och styrketräningen ett tag framöver, kanske slänga in nåt yoga-pass för smidigheten också och mammamage-övningarna förstås.

Sen behöver jag nya skor, det är också en av anledningarna misstänker jag. De börjar bli gamla. Har sprungit med dåliga skor förut och då fick jag löparknä i båda knäna och det är ingen kul upplevelse.

Men det är bara att acceptera att man inte kan styra allt och just nu efter förlossningen klarar min kropp inte av belastningen. Tack och lov har jag börjat tycka att styrketräningen är rätt kul. Det där med att lyfta skittunga grejer upp och ned flera gånger är inte så dumt.

Det är en skön känsla att ta ut sig helt, att ta i så man nästan skiter på sig och sen knappt kan ta sig uppför en trappa eller öppna en dörr. Eller ens kunna byta om. Att få träningsvärk och knappt kunna ta sig upp ur sängen.
Det har helt klart sin charm.

Målet på Premiärmilen 2 april står kvar oförändrat. Den ska jag klara, det är upplägget dit som förändrats lite bara.

Skärmklipp

4 thoughts on “Så var det med det

  1. Åh alla dessa skador 😦 Hade aldrig fattat att det skulle bli så när jag började springa. Än det ena, än det andra och tiden man ska vila segar sig fram…tills man plötsligt är ute i spåret igen! Kämpa på!!

    Gilla

Kommentera

