Snusket på gymmet

När många människor delar på gemensamma utrymmen, är det lätt hänt att irritation uppstår p.g.a. olika beteenden. Alla är inte riktigt överens om vad som är ok eller inte. I detta fall på gymmet.

Jag ställde frågan ”Vad är det äckligaste ni sett/upplevt på ert gym?” i två olika grupper på Facebook. Båda grupperna var ganska eniga om svaren.

Det som låg i topp var illaluktande människor. Folk som luktar vitlök, urin eller gammal svett.

Riktigt dålig andedräkt från en flåsande man på löpbandet bredvid o vidrig svettdoft är det första jag tänker på..
När folk stinker svett och vitlök…
När man går förbi någon som släppt världens suraste fis !!
”Dom som inte tvättar sina kläder eller sig själva så det luktar i hela gymmet”

Tätt därefter följde dom som stirrar.

Snuskgubben som går på pass, ”jobbar” alltid längst bak och stirrar på tjejerna bläääää
Gubbar som stirrar och/eller ska kommentera att tjejer inte kan
Vi har en snubbe på vårt gym som stirrar! Då menar jag ofint stirrar, alltså sådär creepy obehagligt stirrar. På alla tjejer. Han kan medvetet gå efter en inne på gymmet. Trots att hans fru alltid är med och tränar. Både ohyfsad, respektlös och ett svin.
Äckligt vet jag inte men sjukt jobbigt hur alla glor!
Sen gillar inte jag heller när folk glor.

Sen var det det där med intimhygien. Ska vi verkligen göra det i gemensamma omklädningsrum? Eller klippa naglar och fila fötter?

Folk som gör extremt intim rakning i duschen…
Kom på…i simhallen igår var det en tant som stod och filade fötterna…det var riktigt äckligt.
En som la upp ena benet på duschmunstycket, skrevade rejält… Och rakade murran..
Rakning och fotfilning samt torrborstning i allmäna duschutrymmen är ju aldrig särskilt najs alltså.
Klippa tånaglarna naken i omklädningsrummet….
När jag skulle duscha efter ett träningspass, så var det en tjej i duschen som satt på huk och rakade sin ”fiffi”… Inte trevligt och inget jag vill se. Sånt sköter man hemma tycker jag.
En kille som rakade sig i bastun på den gemensamma spa delen

Snus, tuggummi och plåster irriterar också.

Personer som slänger snus påsar inne på gymmet och i duschen
Snusarna som kastar prillorna tametusan överallt.. i blommorna golvet å vart de nu kan..överallt utom i papperskorgen. Hur svårt ska det va
Portionsnus och tuggummi överallt euwww trots papperskorgar överallt?
Jag jobbar på gym så jag får ofta äran att städa upp efter folk. Snus och tuggummi plockas dagligen från golvet, likaså plåster. Plåster i duschen är inte nice alltså.
Människor som tycker att det är helt ok att slänga plåster (använda) på golvet.

Snor och spott förekommer också några gånger. Denna var rätt otippad för mig, trodde folk faktiskt snöt sig i papper.

Spinningman som alltid snyter sig rakt ut åt sidorna ett antal gånger per pass! Jag sattEN gång bredvid honom (aldrig mer) och tänkte hur jag skulle få honom att sluta det passet.
En kille som satt å snöt rakt ut från spinningcykeln under passet. Hela tiden. Trodde jag skulle kräks. Och då finns det papper som man kan ha vid cykeln…
Apor som spottar på golven.
killen som var sjuk och ba hostade, spottade, snöt sig i allt
Stod bredvid en man på ett löpband som snöt sig ”rakt ut”.. som man ev kan göra ute när man springer… Kändes riktigt äckligt…

 Svett och svettiga människor, samt de som inte torkar av sina svettiga maskiner.

När det droppar svett ner på liggunderlaget och bara hänger upp den sen UTAN att torkav. Handduk på ska det vara!
Jag torkar alltid av på bänken o handtagen på cross, cykel o gåbandet. Många svettas ner dem utan att torka efter sig. Det e inte ok!
En tjej drog en rejäl nysning över en cross utan att hålla för snudan. Grisigt värre!

Jag tycker att det är äckligt när ngn svettas väldigt, väldigt mycket å inte torkar av gym.maskinen efter sig.
Många som inte tycker de behöver svabba av konditionsmaskinerna av någon anledning. SJ ser jag svettpölarna och graden av hur svårt det är att torka upp dem som en prestation

Sen har vi dom där lite udda grejerna. Som man inte riktigt förstår alls.

En gång hade en tjej bajsat i duschen… Inte så trevligt..
i våra gym e de rent 🙂 de e väl vi när vi lyfter tungt o kräks då o då
En gubbe sket på sig under knäböj, en annan stod å pilla ut samt kasta snorkråkor på golvet. Det är ett par saker..
Inte ofräscht men komiskt; hittade en förpackning i papperskorgen en gång från en dildo.
Men det äckligaste EVER var när någon hade kissat i en papperskorg…
Sitter i ångbastun och en man stirrar på mina fötter och undrar försiktigt om han får röra vid dem? Samtidigt rör han lite i smyg på sin snopp…jag säger att det får han inte och att pilla på snoppen här är inte lämpligt. Mannen frågar förvånat vilken gruppbostad jag jobbar på?
Hmm jag ”kom på”, stövlade in, eller hur man nu uttrycker sig, två damer som hade rajtan rajtan i duschen på gymmet
När det låg en tampong i tvålkoppen i duschen på Sats blev jag rejält äcklad.
En bjässe med ryggen täckt av steroidbölder som sprack när han körde knäböj, och när han gick därifrån droppade det blod och var från stången.
När man kom in i omklädningsrummet och någon hade skitit i duschen. Säkert någon individ som inte hade sett det, eftersom det fanns fotavtryck. Vidrig
En tjej stoppa handen i röven och sen lukta på fingrarna

Ja, vad ska man säga? Gemensamma utrymmen är nog ofta lite snuskigare än man tror. Ibland kanske det är bättre att bara vara ovetande.

3 thoughts on “Snusket på gymmet

Kommentera

