Träningspussel

Att få träningen att gå ihop med resten av livet när man har familj är inte alltid det lättaste. Barnen och hemmet tar sin tid med hämtningar/lämningar, städning, matlagning, lek, tvätt och umgänge m.m.

Jag och min man satte oss ned och delade upp alla dagar i veckan, så vi båda får vår del av träning. Min man tränar BJJ på en klubb och jag tränar själv, så jag har en möjlighet att vara lite mer flexibel, medan min man har vissa pass han inte vill missa. Så vi gjorde ett träningsschema.

kopia träningsschema

Så här ser det alltså ut. Vi har delat in måndag-söndag och vid behov så kan vi byta dagar med varandra.

Det är väldigt skönt att göra på det här viset, för då blir det klart och tydligt och bjuder inte in till några missförstånd. Och bådas möjlighet till att träna är lika viktiga.

I och med att jag börjar om nu efter förlossningen, kommer mina pass att ändras med tiden. Löpningen kommer att ta mer plats än vad den gör just nu, men styrketräningen kommer inte att minskas för det. Just nu ser det ut så här och det jag nöjd med, sen om några månader är det dags för mig att göra ett nytt schema.

Det ser jag fram emot, jag tycker om att planera och lägga upp min träning. För mig är träningen så mycket mer än själva utförandet, men det tar vi en annan gång!

Idag var det alltså 30 minuter löpning och just nu kör jag intervaller efter c25k-appen på löpband. För att utmana mig själv lite så ökar jag hastigheten för varje gång jag springer. Därefter var det dags för styrketräning på armar och axlar, men jag är ju inte så skitnoga med det där utan går lös på de flesta överkropps-maskinerna. Dom jag undviker än så länge är mag-maskinerna, de får stå över ett tag till förmån för övningarna från mammamage-appen.

Ett steg i taget.

One thought on “Träningspussel

Kommentera

