Leg day!!

Idag var det dags för att träna ben och rygg. Det passar bra för jag har vilodag imorgon.

vilodag

Ben är en ganska lattjo muskelgrupp att träna, dels för att det finns många övningar att göra men också för att man ganska snabbt får ”svar” om man faktiskt gjort nån nytta. Det räcker med att ta sig nedför trappan. Vilket jag gör, med skakiga ben, ett krampaktigt tag med båda händerna på trappräcket och mantrat ”jag klarar det, jag klarar det” snurrande i huvudet.

Har börjat med knäböj, en övning jag inte egentligen är nåt fan av. Antagligen mest för att den är så otroligt jobbig. För att göra den ännu mer jävlig har jag börjat göra den med vikter. Grejen med det är att det då bli väldigt mätbart huruvida jag blir starkare eller ej. Just nu kör jag med bara stången och planen är att under året få på några vikter.

Men imorgon är det som sagt vilodag.

gymday

Kommentera

