Gott nytt år!

Då har vi kommit till årets sista dag. Om jag ska summera året som gått, så gick det inte riktigt som jag tänkt mig. Mitt mål och plan var att springa en halvmara, dvs ca 2.1 mil. Helst på en annan ort, även om jag var inne lite på Women´s health marathon. Sen hade jag också redan anmält mig till Vårruset och Tjejmilen där jag hade tänkt att förbättra mina tider från förra året.

Min man och jag hade pratat lite löst om ett andra barn. För att jag skulle ha möjlighet att uppfylla mina mål, så var planen att jag skulle bli gravid till hösten. Så blev det inte. Jag blev gravid direkt.

Så istället för nya personliga rekord, flera mil i benen och lätta fötter, blev det vallningar, foglossning och svullna fötter. Däremot blev vinsten större än något lopp i världen, då vi i mitten av Oktober fick vårt andra barn.

Nu kommer ett nytt år och med det nya förväntningar. Jag kommer inte att göra några önskningar när det kommer till min träning 2016, jag kommer istället se till att det händer. Målen är satta, loppen är uppskrivna, pulsklockan på laddning och träningskalendern är beställd.

Jag ska se till att 2016 blir ett så bra träningsår det kan bli. Att passen blir tränade, kroppen förblir skadefri, rekorden blir slagna och loppen blir sprugna.

Och framför allt, jag ska se till att jag har jävligt roligt under tiden!

Gott nytt år!

Kommentera

