Årets intressanta lopp

Då målen är satta är det dags att spana in årets lopp, vilka verkar roliga och framför allt, på vilka lopp som man får medalj.

Jag gillar att springa lopp! Man möts av massa glada människor som delar ens intresse, inspirationen flödar och man får möjlighet att springa själv fast tillsammans.

På vissa lopp fr man goodiebags och det är alltid roligt men det viktigaste för mig är medaljen. Jag måste ha en medalj. Det kan tyckas vara löjligt men för mig är det viktigt att få ett ”bevis” på det jag gjort. För min egen skull. Jag blir motiverad och stolt när jag ser på medaljerna på de lopp jag hittills sprungit och det är en känsla jag trivs med. De lopp jag hittills sprungit är Vårruset (mina första 5km), Tjejmilen (min första mil), Hässelbyloppet och Tunnelloppet. Alla från 2014, efter min första graviditet och innan min andra.

Nu är det alltså dags igen! Och nu har jag skrivit upp de lopp som är intressanta för mig och som jag kommer att välja bland.

Skärmklipp

Jag kommer försöka att springa så många som möjligt, men det är i och för sig lätt att säga nu. Jag vet ju att jag efter varje lopp frågar mig själv ”vad fan jag håller på med?!” Och dagen efter sitter jag och spanar efter nästa lopp.

Spikat är iaf Premiärmilen, det är då jag planerar min comeback-mil!

2 thoughts on “Årets intressanta lopp

  1. Premiärmilen är jag också sugen på. Hässelbyloppet är klart och betalt. Vårruset och Bellmanstaffeten brukar springas med jobbet, sen kanske ett Tjurrus, Tjejmil och Midnattsloppet. Jag hoppas också på Nike Womens Run kommer tillbaka, för det var sjukt trevligt. Dock ingen medalj, men ett fint halsband. (Dessutom lite sugen på att blogga som du:)

    Gilla

    1. Jag kommer att springa så många lopp som möjligt. Iom att jag börjar om nu så hoppas jag att jag hinner milen till Premiärmilen, det är iaf ett av mina mål. Vi lär ju ses i startgroparna! 🙂

      Gilla

Kommentera

