Träningsvärk och självkänsla

Jag känner det redan. Den där lealösa känslan i armar och ben, som man får när man ansträngt dom mer än vad de är vana vid. Armarna vill liksom bara hänga rakt ned och benen, ja de vill inte gå. Speciellt inte nedför trappor.

Detta är känslan efter mitt första gympass sen januari och den gången körde jag bara kondition. Jag har inte riktigt brytt mig om det här med styrketräning förut dels pga att det inte är så aproligt, men antagligen mer för att jag inte känner mig så superbekväm med det. Jag känner mig inte så bekväm med gym överhuvudtaget, men det är något jag helt enkelt får jobba på. Reclaima gymmet liksom. Tack och lov så finns det tjejgym på 24 seven där jag tränar vilket gör att det känns lite bättre för mig.

12404248_10153085622617574_1222241408_n

Idag började jag med 1.5 km snabb promenad på löpbandet, planen var det dubbla egentligen men skavsåren gjorde sig påminda så det blev inte bättre än så. Sen körde jag loss på maskinerna. Varenda en faktiskt, ja förutom de för magen, då den pga förlossningen kräver speciell träning. Jag vet att fria vikter är bättre men jag är inte riktigt där än.

12431212_10153085619957574_926074954_n

Det är återigen min egen osäkerhet som sätter käppar i hjulet. Jag vet ju hur man gör, så egentligen är det inget som hindrar och nu när jag skriver om det känns det bara fånigt. Jösses liksom, de andra skiter väl i vad jag gör?! Inne i tjejgymmet alltså, utanför kan man få alla möjliga ”råd” och ”tips” som man inte efterfrågat.

Äh, nästa gång kör jag fan. Det är ju bara jag som förlorar på om jag tillåter min osäkerhet stoppa mig. Och det, om något är en bra sak att jobba på. Så får det bli!

Nästa gång på gymmet ska jag träna med fria vikter och på min självkänsla!

12399438_10153085619977574_237735578_n

2 thoughts on “Träningsvärk och självkänsla

Kommentera

