Första passet

Idag var det dagen D, dagen då jag återigen började träna! Peppad som få plockade jag fram träningskläderna för att byta om. Då var jag fortfarande ovetandes om att det jobbigaste träningspasset idag, skulle bli att få ned brösten i sport-bh:n. Graviditeter förändrar onekligen kroppen.

Då magmusklerna separeras under en graviditet är det viktigt att träna ihop dessa igen, likaså får man inte glömma bäckenbottenmuskulaturen. Tydligen. Det är iaf vad alla säger och vem är jag att säga emot?
Knipövningar är skitråkigt, iaf om man bara ska sitta rakt upp och ned och knipa. Det gav jag upp redan efter förra förlossningen. Men denna gång tänker jag iaf försöka att göra som man ska.

3

Jag har laddat ned mamma-appen. Jag har inte stenkoll på detta, men jag tänkte att jag ska iaf ge övningarna ett försök. Det var tre olika övningar som man skulle göra och det var inte särskilt jobbigt eller tidskrävande.

Jag är en sån som gärna kastar mig ut och tröttnar på saker rätt snabbt, därför jag har fått träna upp mitt tålamod. Nu vet jag att jag måste starta långsamt och att det inte är någon idé att försöka springa 5 km direkt. Så idag och nästa vecka blir det promenader. Idag började jag med en 3 km lång promenad.

Skärmklipp

I med P3 i öronen och iväg! Kändes faktiskt ovanligt lätt och jag fick verkligen hejda mig själv för att inte börja småjogga. Det verkar som att kroppen inte helt glömt bort vad den tidigare gjort. Däremot saknade jag känslan av att ha tagit ut mig helt. Att känna att jag inte pallar mer fast jag gör det. Att svettas och känna pulsen slå. Men snart så, detta är ju bara början!

2

Och på tal om att kroppen förändras, skavsår på båda fötterna thank you very much!

Kommentera

